Voćka sa ubedljivo najjačim antioksidativnim svojstvom! Jedite je što više!

Voćka sa ubedljivo najjačim antioksidativnim svojstvom! Jedite je što više!

Like
23
0
utorak, 08 avgust 2017
ZDRAVA ISHRANA

Sočnu voćku plave, crvene ili žute boje, zavisno od vrste, osim zbog dobrog ukusa, poželjno je uvrstiti u svakodnevnu ishranu zbog brojnih vitamina i hranljivih sastojaka koji se nalaze u njenom sastavu, čineći je dobrim lekom u prevenciji mnogih bolesti

gvožđem, kalijumom, fosforom, magnezijumom i vitaminima C i E. Sadrži i dosta ugljenih hidrata, glukoze, fruktoze i saharoze. Zbog veće količine šećera slatkastog je ukusa, te bi dijabetičari trebalo da budu oprezni kada je ovo voće u pitanju. Ne moraju je u potpunosti izbegavati (izuzetak su suve šljive koje ne smeju nikako jesti) ali ih mogu unositi u manjim količinama. Svima koji imaju problema sa radom creva, ova sočna plavičasta voćka pravo je rešenje. Zahvaljujući biljnim vlaknima u svom sastavu, pomažu kod hroničnog zatvora, regulišući rad creva.

Šljiva štiti krvne sudove od masnih naslaga, a deluje i kao antioksidant. Na organizam povoljno deluje kod problema sa: crevima, krvnim sudovima, metabolizmom, jetrom, krvnim pritiskom, nervima. Pomaže i kod reumatskih oboljenja, bronhitisa i akni.

Blagotvorno dejstvo na organizam nema samo svež plod šljive, već i domaća jela koja se prave od nje. Na svom meniju ne smemo zaboraviti džem, slatko, kompot i sok od šljiva, koji bogati hranljivim sastojcima. Tu je i šljivovica, po kojoj smo poznati u svetu. Obloge od šljivovice pomažu kod povišene temperature, bolova u zglobovima i reume.

Iako se šljive masovno koriste za džem, suše se ili se od njih peče rakija, najbolje je da se jedu sveže jer imaju najjača antioksidativna svojstva među voćem.

Šljiva se gaji u celom svetu, a naša zemlja spada u jedne od većih proizvođača ove zdrave i ukusne voćke. U svežem obliku može da se jede od maja do oktobra, a postoje i različite vrste ovog ploda, te se mogu naći u plavoj, crvenoj ili žutoj boji.

Provereno lekovito dejstvo šljive, o čemu se može još pisati, dovoljan je razlog da je, ukoliko to niste do sada radili, uvrstite u vaš jelovnik.

izvor:stil

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *