Cink se nalazi svuda u našem telu: u našim ćelijama, tkivima i organima, ali se većina cinka nalazi u mišićima i kostima. Prednosti cinka često nisu dovoljno istaknute, ali je to je mineral koji je od suštinskog značaja za naše zdravlje.

Nedostatak cinka dovodi do slabog rasta i razvoja kod dece, niskog libida, gubitka kose. Može dovesti i do gubitka apetita, zamora, razdražljivosti, sporog zarastanja rana i infekcija.

Ovo su 7 čudesnih načina pomoću kojih cink pospešuje naše zdravlje:

 

1. Povećava vašu seksualnu želju

Ako je vaš libido smanjen, to može biti znak da vam je cink deficitaran. Kliničke studije su povezale nedostatak cinka sa niskim nivoima testosterona kod muškaraca i estrogena kod žena.

2.  Pomaže poboljšanju stanja kože

U jednoj dermatološkoj studiji otkriveno je da cink pomaže u uklanjanju akni (bubuljica). U navedenoj  studiji  bubuljice su se smanjile sa 100% na 15%, posle primene cink sulfata.

3.  Pomaže bržem ozdravljenju i izlečenju rana

Nedostatak cinka usporava zarastanje rana i infekcija, tako da je optimalno unošenje cinka od suštinskog značaja za zaštitu kože. U nedavnoj studiji je dokazano je da se lokalna upotreba cinka pokazala boljom od oralne terapije u zarastanju rana na koži, i stimulisanju rasta novog sloja kože.

4. Cink oksid je najsigurnija zaštita od sunca

Već dugo vremena se leti oslanjamo na razne kreme za sunčanje radi  zaštite kože od sunca. Ipak, neka od tih sredstava sadrže supstance sa upitnim dejstvom za našu kožu.

Cink oksid je efikasna alternativa jer deluje kao štit od sunca, stvarajući fizičku prepreku između kože i štetnih sunčevih UV zraka.

5. Ojačava vaš imuni sistem

Prema Evropskom časopisu imunologije, našim telima je potreban cink za aktiviranje T-ćelija, limfocita koji regulišu naš imunološki sistem, i napadaju zaražene ili kancerozne ćelije.

6. Pomaže u zaštiti od prehlade

U studiji objavljenoj u časopisu Američkog farmaceutskog udruženja, naučnici su zaključili da cink može smanjiti trajanje i težinu simptoma prehlade. Rezultati su se pokazali pri korišćenju cinka, u roku od 24 sata od pojave simptoma prehlade.

7.  Bori se protiv depresije

Neurolozi ističu kako neuroni koji regulišu reakciju mozga i tela na stres, sadrže cink u znatnoj meri. Nizak nivo cinka u organizmu se povezuje sa povećanom pojavom depresije.

Nedavna studija pokazala je da su pacijenti, koji su uzimali  ovaj mineral u kombinaciji sa terapijom antidepresivima, značajno smanjili depresivne simptome, u poređenju sa onima koji su koristili samo antidepresive.

Hrana sa visokim sadržajem cinka uključuje: školjke, govedinu, spanać, svinjetinu, seme bundeve, suncokret, sočivo, leblebije, piletinu, sir, tamnu čokoladu/kakao, ovsenu kašu, mleko.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde