Ako postoji jedna stvar koju bismo verovatno mogli mnogo više da koristimo, to je sposobnost fokusiranja. Ali, mnogo je lakše reći sebi „fokusiraj se na zadatak“, nego to i učiniti.

Ipak, postoji nekoliko tehnika pomoću kojih možete skoncentrisano prionuti na zadatak pred vama. Ako vam treba pomoć da ostanete usredsređeni, isprobajte jedan ili svih 10 saveta.

1. Rešite se svega što vas ometa

Morate otkloniti stvari koje vas ometaju. Iako ne možete sve, možete da se potrudite da  ih smanjite ili da ih se rešite što više. Započnite sa jednostavnim stvarima poput: smestite se na mirno mesto, isključite obaveštenja na telefonu (ili ga skroz ugasite), zatvorite vrata, zamolite ljude oko vas da vas ne prekidaju neko vreme, zatvorite programe ili aplikacije koje nisu ključne za vaš posao.

2. Kafa u malim dozama

Pijenje kafe ili drugih kofeinskih napitaka u malim dozama može imati pozitivan uticaj na vašu sposobnost fokusiranja. Ključno za konzumiranje kofeina za poboljšanje kognitivnih sposobnosti jeste njegovo umereno konzumiranje. Ako pijete previše, na kraju ćete se osećati anksiozno ili nervozno, što uglavnom smanjuje vašu sposobnost da ostanete usredsređeni.

3. Vežbajte tehniku Pomodoro

Ukoliko ostanete fokusirani, više posla ćete završite za manje vremena. Iako to zvuči jednostavno, to nije uvek lako primeniti u praksi. Dakle, sledeći put kada se borite sa kocentracijom, isprobajte tehniku Pomodoro. Ova metoda tajminga pomaže vam da trenirate svoj mozak da se zadrži na zadatku tokom kratkog vremenskog perioda.

Evo kako to funkcioniše: podesite tajmer na 25 minuta i započnite rad. Kada se tajmer oglasi po isteku vremena, napravite pauzu od 5 minuta. Zatim ponovo podesite tajmer i vratite se na posao. Tako ponovite četiri puta, nakon čega možete napraviti veću pauzu, otprilike 20 do 30 minuta.

4. Blokirajte društvene mreže

Ako se vaš odmor od posla zasniva na proveravanju Fejsbuka ili Instagrama na svakih 5 minuta, možda biste trebali da razmotrite aplikaciju koja blokira društvene mreže.

5. Dajte organizmu neophodnu energiju

Kombinacija gladi i nervoze je glavni krivac neuspelog fokusiranja. Dakle, da biste fokusirali mozak, podigli nivo energije i stabilizovali svoje emocije, ne odlažite i ne preskačite obroke. Uživajte u svežem voću, povrću, orašastim plodovima ili semenkama ako ogladnite između obroka i konstantno se hidrirajte sa puno vode.

6. Spavajte dovoljno

Nedovoljno sna u toku nedelje može negativno uticati i na kratkotrajno i na dugoročno pamćenje, kao i na vašu sposobnost koncentracije. Preporučeno vreme spavanja za odrasle uzraste od 18 do 60 godina iznosi 7 ili više sati dnevno. Da biste imali zdrav san, pokušajte da izbegavajte kofeinske napitke posle ručka, isključite sve elektronske uređaje sat vremena pre spavanja, svetlost ovih uređaja može da stimuliše vaš mozak i spreči vas da se osećate pospano ili pročitajte knjigu, okupajte se, slušajte umirujuću muziku.

7. Razložite zadatak

Ako je vaš nedostatak fokusa rezultat opterećenosti složenim projektom, pokušajte da ga razbijete na manje delove postavljajući sebi sledeća pitanja: šta tačno treba da uradite, kako ćete pratiti svoj napredak, da li je to realno, da li to može da se uradi u roku, kako se uklapa u opšti plan ili veći cilj, kada to treba uraditi?

Kada složeni projekat razdelite na manje zadatke, možete poboljšati svoju sposobnost koncentracije i fokusiranja. To je zato što na kraju imate ciljeve za koje zapravo smatrate da ih možete ostvariti.

8. Povećajte pažnju

Da li ste skloni da odlepršate u svojim mislima? Ne brinite, definitivno niste jedini. Rastrojeno razmišljanje je uobičajeno i nešto što svi doživljavamo. Međutim, ovi kratki mentalni odmori često otežavaju fokusiranje na zadatak koji je pred vama. Tu nastupa pažnja. Ako budite pažljivi i prepoznate kada pažnja počinje da opada, brzo možete da vratite fokus tamo gde treba da bude. Pored toga, možete trenirati mozak da bude pažljiviji praktikujući tehnike disanja, meditaciju i jogu.

9. Napravite listu obaveza

Budimo realni. Stavke na listi obaveza mogu se brzo sakupiti. I, može biti izazovno pronaći motivaciju da postignete sve što ste postavili. Istraživanja pokazuju da pravljenje plana zaista može povećati produktivnost. Nakon što napravite svoju listu, izaberite dva ili tri ključna zadatka i stavite ih na vrh. Zatim rangirajte ostale stavke prema važnosti. To vam omogućava da se bavite hitnim zadacima kada vam je mozak svež i pun energije.

10. Fokusirajte se na slične zadatke

Umorni ste od skakanja sa jednog posla na drugi? Izaberite slične zadatke, grupišite ih i radite jedan po jedan. Uprkos onome što mislite, multitasking nije efikasniji, posebno kada se borite sa fokusom. U stvari, multitasking može da smanji produktivnost za čak 40 odsto.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde