Svi znaju da vežbanje i zdrava ishrana rešavaju višak kilograma, ali i od zdrave ishrane možete da se ugojite ako se prejedate. Najbolje rešenje je, savetuju stručnjaci, smanjiti porcije.

Za muškarce, jedan obrok ne bi trebalo da bude veći od dva dlana, a za žene od jednog. Porcija hrane koja je izvor proteina kao što je piletina, riba, jaja, soja i grčki jogurt ne bi trebalo da bude veća od jednog dlana za jedan obrok.

Porciju namirnica kao što su hleb, žitarice, riža, krompir i slično, smanjite na veličinu šake. Takođe, mada mnogi vole sir i teško mu je odoleti, količinu sira koju možete pojesti u jednom obroku izmerite pomoću dva prsta, ne bi trebalo jesti više od toga.

Dnevna količina masti koja vam je potrebna jednaka je vrhu prsta. Ako pijete smuti i sokove, pijte do 150 mililitara u danu. Ove dve vrste hrane trebalo bi jesti najviše.

Idealna porcija za žene je jedna puna šaka, a za muškarce dve. Osoba bi trebalo u proseku da jede pet porcija voća i povrća u danu, dakle u svakom obroku. Sladoled, kolači, pite i ostali slatkiši trebalo bi da budu limitirani. Potrudite se da ne pojedete više od jedne zatvorene šake.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde