9 namirnica koje prirodno smanjuju anksioznost

Stres, loša ishrana i brojni drugi faktori mogu da izazovu anksioznost. Postoje dve vrste anksioznosti: naglašena anksioznost i blaga i povremena anksioznost.

Anksioznost je emocionalni poremećaj, koji postaje sve češći u mlađem životnom dobu zbog brojnih faktora: stresa, loše ishrane, savremene kulture, toksičnih navika itd. Može biti blaga i sporadična ili naglašena. Naglašena anksioznost zahteva medicinsko lečenje, koje može da ima neželjena sporedna dejstva na vaše zdravlje.

Da li imate probleme sa anksioznošću?

Ako primećujete da se kod vas javljaju neuobičajeni simptomi i imate probleme koje karakterišu tenzija, zabrinutost, nesanica, lupanje ili ubrzani rad srca itd., sasvim je moguće da patite od anksioznog poremećaja.

Ovaj problem može da bude u blagoj formi i da se javlja nasumično, što vas čini nervoznijima, ali može da bude i ozbiljan u tolikoj meri da možete da dobijete napad panike u bilo kom trenutku.

Tokom napada anksioznosti, možete da paničite, otežano dišete ili padnete u nesvest, da navedemo samo neke od simptoma.

S druge strane, blagi napad panike može da se kontroliše nekim lekovitim namirnicama, koje će odagnati sve što vas sprečava da budete srećni.

9 namirnica koje smanjuju anksioznost

  1. Ovas

Ovas je jedna od najboljih žitarica i veoma hranljiva namirnica pogodna za svaku zdravu ishranu. Ima dva odlična svojstva: daje vam energiju i živahnost i smiruje nervozu.

Dakle, ovas je veoma zdrava namirnica koju možete da jedete u bilo koje doba dana i na različite načine.

Evo i primera:

  • napici od ovsa
  • granola
  • ovsena kaša
  • kremovi i šejkovi
  • ovseno brašno za peciva
  1. Pivski kvasac

Pivski kvasac je suplement sa visokim sadržajem vitamina i minerala, koji imaju sposobnost da usklade vaš nervni sistem.

Zbog toga je i odličan lek za lečenje brojnih stanja, uključujući i anksioznost, a ujedno je i dobar saveznik lepote (na primer, dobar je za kožu, kosu i nokte).

  1. Zelenolisno povrće

Zelenolisno povrće, poput zelene salate, spanaća, rukole ili potočarke, veoma je važno za prikupljanje minerala koji regulišu rad nervnog sistema, kao što je, na primer, magnezijum.

Ovo povrće bi trebalo da jedete:

  • sirovo u salatama
  • u sokovima
  • u zelenim smutijima
  1. Nana

Sveža nana smiruje napade anksioznosti i sprečava druge povezane simptome, kao što su tahikardija i vrtoglavica.

Dobar način da je svakodnevno konzumirate je dodavanje nekoliko listova nane u flašu sa vodom. Na taj način možete da uživate u lepom ukusu nane u vodi. Možete da je dodajete i u salate i smutije ili jednostavno napravite čaj od nane.

  1. Kakao

Kako je lekovita namirnica koja je stimulans. Istovremeno, ova zrna su bogata magnezijumom i stimulišu proizvodnju triptofana, koji pojačava vaš osećaj blagostanja i sprečava napade panike.

Veoma je važno da razlikujte čokoladu (koja ima visok sadržaj šećera i masti) i čist kakao, koji je najbolji za poboljšanje stanja nervnog sistema.

  1. Orasi

Svi orašasti plodovi su zdravi zbog visokog sadržaja esencijalnih masnih kiselina. Isto tako, oni su bogati i magnezijumom.

Dnevno možete da pojedete 4 – 5 komada orašastih plodova. Orasi bi trebalo uvek da se jedetu u sirovom stanju ili pečeni, ali nikada prženi.

  1. Semenke suncokreta

Semenke su supernamirnice koje se bore protiv anksioznosti, a ovo posebno važi za semenke suncokreta. One su bogate esencijalnim masnim kiselinama.

Semenke suncokreta ne samo da su dobre za nervni sistem, već i smanjuju osećaj gladi u bilo koje vreme. Možete da ih jedete tokom čitavog dana.

  1. Avokado

Avokado je potpuna i uravnotežena namirnica koju ne bi trebalo izostavljati iz bilo koje vrste ishrane, jer on sprečava nutritivni deficit koji može da izazove napad panike. Možete da ga jedete bez ičega, u smutijima ili u kremastim predjelima, kao što je gvakamola.

  1. Kajenska paprika

Kajenska paprika je veoma ljut začin koji pospešuje oslobađanje endorfina u mozgu. Ovi hormoni su zaduženi za stvaranje osećaja zadovoljstva i sreće, što je i najbolje oružje koje možete da upotrebite protiv anksioznosti.

Kajensku papriku bi trebalo postepeno da uvodite u ishranu, kako biste sprečili probleme sa digestivnim sistemom. Počnite sa veoma malom količinom, a zatim je postepeno povećavajte.20

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde