Ljudi često odlaze kod psihoterapeuta kada se osećaju beznadežno. Za neke je taj osećaj jednostavna dosada. Njihove svakodnevne navike postale su rutina, a život im se čini toliko predvidivim, da se gotovo osećaju kao roboti. 

Za druge osećaj beznađa predstavlja obavljanje posla koji ne vole ili emocionalni odnos koji ih ne ispunjava.

U takvim situacijama, morate nešto da preduzmete, ali to se neretko čini nemogućim.

Srećom, sledeće strategije vam mogu pomoći da izbegnete loše raspoloženje, bez obzira na to koliko se osećate bezbadežno.

1. Pronađite nekoliko izlaza iz situacije

Uvek postoji mnogo različitih rešenja problema. Naravno, nisu sva rešenja uvek i dobra. Ipak, kada prvi put pokušate da se izdignete iz situacije, pokušajte da pronađete što više ideja kako biste mogli da isplivate – čak i onih za koje mislite da bi mogle da budu loše.

Napravite dugačku listu strategija koje bi vam mogle pomoći da izbegnete svoju trenutnu situaciju. Uključite ideje koje izgledaju grozno i one koje mogu izgledati nemoguće (bar za sada). Cilj je stvoriti dovoljno dugačku listu na osnovu koje će vaš mozak prepoznati da imate puno mogućnosti.

2. Promenite svoju rutinu

Iako rutine mogu biti korisne za razvijanje dobrih navika – poput svakodnevnog odlaska u teretanu – previše strukture u vašem životu može učini da se osećate poput robota. Neke stvari morate malo da izmenite kako biste izašli iz kolotečine.

Kada unesete novine, vašem mozgu to pomaže da sagledava stvari iz novog ugla. To može prouzrokovati rađanje novih ideja, podstaći strast ili vam dati više energije.

Ne morate nužno da pravite velike promene – i manje mogu biti efikasne. Umesto da večerate odmah kad dođete kući sa posla, idite u šetnju. Ili se prijavite na kurs koji će vam pomoći da naučite nešto novo.

3. Stvarajte izazove

Konkurencija je sjajan način da se u vama rasplamsa energija. I ne morate nužno da se takmičite protiv bilo koga drugog. Umesto toga, možete stvoriti izazov samo za sebe.

Vaš izazov bi mogao biti povezan sa određenim problemom. Ako imate zaostala dugovanja, na primer,  možete izazvati sebe da mesečno otplaćujete određenu svotu tog duga.

Ili možete jednostavno stvoriti izazov težeći da postignete određeni cilj svakoga dana – poput povećanja kilometraže prilikom trčanja, kako biste videli koliko dugo i koliko brzo možete trčati iz dana u dan. Svaki novi kilometar mogao bi da pruži osećaj dostignuća i može izazvati nova interesovanja u drugim oblastima vašeg života.

4. Eksperimentišite

Ne morate se obavezati na promenu koja će trajati zauvek. Umesto toga, možete eksperimentisati.

Posmatrajte da li promena utiče na vaš život pozitivno ili negativno. Ako vam promena čini život boljim, držite se toga. Ako se stvari pogoršavaju, učinite nešto drugo.

Možete pokušati mali eksperiment, poput testiranja da li se promenom ličnog stila, oblačenja, osećate drugačije. Ako promena garderobe povećava vaše samopouzdanje, držite se toga. Ako ne, uradite nešto drugačije.

Ili, kada se radi o poslovanju, možete da promenite recimo strategiju u komunikaciji. Ako dobijete pozitivne rezultate, nastavite. Ako ne, pokušajte nešto drugačije.

Postavite cilj da svake nedelje radite novi eksperiment – bilo da je društveni, poslovni ili finansijski – i naći ćete načine da poboljšate svoj život.

5. Promenite svoj krug ljudi

Ljudi kojima ste okruženi itekako utiču na način na koji vidite sebe i svet oko sebe. Promena društvenog kruga može biti jedan od najbržih načina da se “probudite”.

Potražite načine da se ponovo povežete sa ljudima sa kojima ste izgubili kontakt ili pronađite načine da upoznate nove ljude.

Takođe, u svom krugu ljudi možda postoje oni koji vas sputavaju. Stoga, ograničite kontakt ili smanjite njihov uticaj na vaš život. Možda ćete uvideti da vam to pomaže i da se više ne osećate toliko beznadežno.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde