Za prevremeni raskid ugovora s mobilnim operaterom građani više neće morati da plaćaju penale, predviđeno je novim zakonom o zaštiti potrošača.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija tim je zakonom zaštitilo potrošače, tako da će sada svaki korisnik moći da pre isteka roka raskine ugovor s mobilnim, ali i fiksnim ili kablovskim operaterom, a da mu za to neće biti potreban ni razlog niti će zbog toga morati da plati punu cenu ugovorene obaveze, odnosno sve što bi platio do isteka ugovora.

U Ministarstvu trgovine za Blic su rekli da je i do sada bilo nejasno po kom osnovu, ali da je pre svega bilo nepravedno što su građani morali da ceo preostali iznos ugovorene obaveze nadoknade operateru ako reše da „izađu“ iz ugovora.

Ono sto će potrošač ipak morati da plati kod raskida ugovora je razlika između stvarne i cene s popustom. Odnosno, moraće da operateru nadoknadi sumu koju mu je on kao povoljnost prilikom sklapanja ugovora ponudio.

Konkretno, ako neko ugovor raskida nakon pet meseci, a popust je mesečno bio 300 dinara, potrošač će morati da nadoknadi operateru pet puta po 300 dinara, dakle 1.500.

Takođe, ako raskida ugovor potrošač će mobilni telefon morati da plati po realnoj, a ne povlašćenoj ceni, koja je gotovo uvek garantovana upravo i jedino ugovorom na dve, tri… godine.

Potrošač će, naime, morati da plati preostali iznos do pune cene telefona na tržištu… ili ako hoće da telefon plati po povlašćenoj ceni, ostaje ipak da nadoknadi sve preostale mesečne pretplate do isteka ugovora.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde