Priprema deteta za polazak u prvi razred

Priprema deteta za polazak u prvi razred

Like
83
0
sreda, 02 avgust 2017
PORODICA

Roditelj mora pomno da prati sve razvojne faze svojih mališana. Iako je sa brojne đake i roditelje raspust i dalje u toku, ovo je poseban letnji period za porodice čija deca će u septembru krenuti u školu. Godišnji odmor je najbolja prilika za roditelje da pomognu budućem đaku da se što bolje pripremi.

Mališani treba da budu učesnici u svim pripremama, a u njih ne spada samo kupovina opreme za prvi razred.Emocionalna i saznajna zrelost često kod dece nisu u savršenoj harmoniji. Da li je dete spremno da se na izvestan način odvoji od porodice je jedno, a sasvim drugo pitanje da li je ono naučilo da čita ili računa.

Roditeljsko razumevanje, tolerancija i podrška su neizostavni. Škola brzo postaje gotovo čitav dečiji svet, koji se ne sastoji samo od lekcija i ocena. U taj svet spadaju i dečja osećanja. Svaka razvojna faza, te i školska, iziskuju od deteta razvijanje poverenja i odgovornosti. Brzo uklapanje deteta u novu sredinu i prilagođavanje novim životnim uslovima su veoma komplikovani. Škola zahteva uspostavljanje granica slobode u ponašanju deteta a samim tim vrši i pritisak na dete. Ako što pre shvate školu kao ličnu odgovornost, taj će pritisak sve manje da osećaju.

Sticanje osećaja za vreme je veoma bitno. Zato je tačno definisan kraj i početak časa, uređen raspored časova, trajanje malog i velikog odmora i slično. Strpljenje je osobina koja se uči ceo život, a posebno tokom školovanja. Psiholozi smatraju da je za početak najbolje da se dete usredsredi na neku aktivnost koju voli i koja mu je najbliskija. Od crtanja, treniranja omiljenog sporta ili sviranja na instrumentu. Tek duga vežba donosi rezultate kada je reč o strpljenju. Oni dalje predlažu da se dete podstiče, ne i primorava, da nestrpljenje pobedi na najtežem terenu, na predmetu koji mu se čini najtežim ili najdosadnijim. To će da učini tako što će unapred da se pripremi za čas. Tako spremno može da se uključi u predavanje, postavlja pitanja ili i ono samo daje odgovore koje predavač traži.

Roditeljski strah da njihovo dete može da bude socijalno neprihvaćemno, može samo da bude zamka u koju se lako upada. Dete možda nije sasvim emocionalno zrelo da se uklopi u društvo i to bi trebalo prepoznati. Gledano s druge strane, postoji i pozitivno izdvajanje deteta iz društva. Treba dopustiti da se dete maštovito i kreativno izražava kroz igru, sportske veštine, crtanje, pisanje… Brojni su jednostavni primeri iz života. Dovoljno govori događaj sa časa likovnog obrazovanja kada dete ne bira plavu boju za nebo na njegovom pejsažu, a učiteljica objašnjava da je nebo isključivo plavo. Dakle, postoji bojazan od suzbijanja nekog taltenta, prirodnog dara koji mališani poseduju. Kada odrasli prepoznaju sklonosti koje dete pokazuje, mogu da ih dalje podstiču i podržavaju u razvijanju.

Roditeljska očekivanja treba uskladiti sa saznajnim mogućnostima i emocionalnim potrebama deteta. Samu pripremu za školu, a kasnije i za školske aktivnosti, treba da prati pozitivno emocionalno stanje deteta.Na roditeljima je da to obezbede. Da postoji jednostavna formula kada je reč o pripremi za školovanje dece, svi bi je primenjivali. Ali, polazak u školu nikako nije kraj, već predstavlja početak nove faze detinjstva! U svakoj porodici koja ima đaka – prvaka, upis i priprema za školu treba da bude zajednički radostan događaj!

Izvor: DNEVNIK

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *