Povodom Svetskog dana potrošača, 15. marta, državna sekretarka u Ministarstvu trgovine Tatjana Matić ocenila je da zaštiti potrošača danas najviše nedostaje razumevanje trgovaca, kao i da stari princip „potrošač je uvek u pravu“ više ne važi.

Matić je u Trgovačkoj školi u Beogradu, gde je povodom Dana potrošača održan kviz znanja na kojem su učenici te škole i Gimnazije „Dušan Vasiljev“ iz Kikinde pokazali koliko su informisani o pravima potrošača, poručila da je bolja zaštita potrošača naročito potrebna prilikom onlajn kupovine.

„Poslednji podaci pokazuju da će do 2030. godine elektronska trgovina uzeti primat i da će se više od 80 odsto transakcija obavljati onlajn. U tom svetlu, Ministarstvo radi na izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini, kao i Zakona o trgovini, koji bi trebalo da unaprede oblast online trgovine u Srbiji i zaštite potrošače u digitalnom okruženju“, rekla je Matić.

Istakla je da u Srbiji preko društvenih mreža i portala kupuju i mladi koji nisu punoletni i dodala da je uređenje te sfere još jedan od izazova za Ministarstvo.

Govoreći o kupovini preko intereneta, Matić kaže da Srbija u toj oblasti beleži veliki rast, te da je u poslednje dve godine u našoj zemlji onlajn pazaralo više od milion i po ljudi.

„Ipak to je daleko od svetskih trednova i da bismo te svetske trendove mogli da ispratimo nije dovoljno urediti zakonsku regulativu, već je važno i izgraditi telekomunikacionu infrastrukturu“, podvukla je Matić.

Pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine Višnja Rakić predstavila je četiri video spota medijske kampanje „Da kupovina bude milina“ koji imaju za cilj da informišu građane o pravima u trgovini na malo, prilikom online kupovine, turističkih aranžmana i sklapanju telekomunikacijskih ugovora.

Obeležavanju Dana potrošača u Trgovačkoj školi prisustvovala je ambasadorka Slovačke u Srbiji Dagmar Repčekove koja je poručila da bi Srbija trebalo trgovinu preseli u e-prostor i dodala da se u Slovačkoj sve kupuje onlajn pa čak i hrana, koja, kaže, obično bude svežija nego u radnjama.

„U Slovačkoj je elektronska trgovina detaljno regulisana zakonom i zbog toga postoji veliko poverenje potrošača da kupuju preko interneta“, rekla je Repčekova.

Svetski dan potrošača ustanovljen je odlukom Ujedinjenih nacija (UN) i prvi put počeo da se obeležava 1983.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde